Een belangrijk bericht voor U, onze trouwe bezoeker. De competities beginnen komend weekend eindelijk en Voetbalinbreda.nl heeft de afgelopen weken gebruikt om een nieuwe weg in te slaan. Om vanaf dit weekend weer volop nieuws te brengen hebben wij besloten om ‘VIB Premium’ te lanceren.
De laatste tijd zijn we druk geweest met het beramen van een nieuw plan inzake inkomsten. Sinds 2011 zijn we als een raket in de lucht gevuurd en hebben we de nodige sponsors mogen begroeten. Het simpel gezegd verkopen van advertenties en zoeken van sponsoren is de laatste jaren echter achteruit gegaan. Alhoewel wij in onze regio de meest unieke nieuwsvoorziening zijn op het gebied van amateurvoetbal, hebben wij geen team van verkopers en full time-medewerkers die bedrijven plat aan het bellen zijn. Daarom menen wij op eigen benen te moeten staan.
We kunnen simpelweg niet afhankelijk blijven van sponsoring en dus laten we de keuze aan U. Bent u een vaste volger van dit platform en vindt U de nieuwtjes, foto’s, video’s en interviews die wij dagelijks brengen helemaal leuk? Dan kunt U ‘Premium lid’ worden. Dit houdt in dat U toegang krijgt tot al onze artikelen. Voor een éénmalig bedrag kunt U inloggen en alles bekijken wat U maar wilt. Zo bouwen wij weer een fatsoenlijk budget op en weten we dat U onze content waardeert. Als U geen lid wordt, kunt U nog steeds de website checken, maar niet meer volledig.
‘Premium’ komt in de online media vaak voor. Het is overgewaaid vanuit Amerika, waar The New York Times bijvoorbeeld actie ondernam, toen het merkte dat inkomsten uit advertenties kelderden. Ook in Nederland is het gebruikelijk. Het Algemeen Dagblad (ad.nl) heeft het, maar ook Voetbal International bijvoorbeeld. Kranten en tijdschriften hebben natuurlijk al inkomsten uit abonnees, maar wij zijn alleen online bezig, dus het is voor onze kleine redactie van drie mensen (we willen uiteraard en grotere redactie) van levensbelang.
Het is de enige realistische kans om zelfstandig te blijven en te groeien, dus wij hopen op jullie begrip!
0 reacties